Sonda

Przedszkole

 

Drodzy Rodzice,

Nauczyciele przygotowali propozycje zabaw, aktywności dla dzieci, aby mogły poznawać świat, uczyć się, rozwijać pod względem intelektualnym, fizycznym, społecznym 
i emocjonalnym,
a przede wszystkim bawić się i cieszyć każdą wspólnie spędzoną chwilą.

TYGRYSKI – PROPONOWANE AKTYWNOŚCI

https://drive.google.com/file/d/1G3KfyozvudqBRPLh0_O_Jt4krS08T-lL/view?usp=sharing

MOTYLKI – PROPONOWANE AKTYWNOŚCI

https://drive.google.com/file/d/1lAX8LqWnC60SHwzo55HOqLBcB3UJmxee/view?usp=sharing

KRASNOLUDKI – PROPONOWANE AKTYWNOŚCI

https://drive.google.com/file/d/139VsnYzESBiuBZk6AHb9cn_tu9g6gnZP/view?usp=sharing

SŁONECZKA - PROPONOWANE AKTYWNOŚCI

https://drive.google.com/file/d/1Ihg1e_AMQ3-VaHrJyOlFTz39LGf5gmkW/view?usp=sharing

TROPICIELE - PROPONOWANE AKTYWNOŚCI

https://drive.google.com/file/d/1nv2qx6vt1mEL1EmQF0eu0VWDREBy3fsg/view?usp=sharing

JĘZYK ANGIELSKI

https://drive.google.com/file/d/1TOEgKEObPXXLKqiwUeT0quM7HhNa9rV6/view?usp=sharing

TERAPIA PEDAGOGICZNA

https://drive.google.com/file/d/1VivSx7oqB2FRlod3w0ZlW5fJDZ4mAC2C/view?usp=sharing

TERAPIA LOGOPEDYCZNA

https://drive.google.com/file/d/1qIDMpw6zwtgXVkMyMHnkKd7JykCIZWT3/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1dBiA4ziQTMH1F2DQ4Yk1FC61KXVFNTM6/view?usp=sharing

RELIGIA

https://drive.google.com/file/d/1fKqiMe2pqhDGVXlZph0mba3cbx4uMGXy/view?usp=sharing

 

Drodzy Rodzice,

Aby zapewnić Waszym dzieciom harmonijny rozwój, w tak trudnych dla wszystkich warunkach, by inspirować do zdobywania nowych doświadczeń, zapewniając tak ważną 
w życiu każdego przedszkolaka zabawę , jak również wytwarzać szczególne więzi pomiędzy Wami, nauczyciele przygotowali zestawy proponowanych aktywności na wspólnie spędzony czas.

PROPONOWANE AKTYWNOŚCI NA OKRES OD 30.03.2020 DO 03.04.2020

GRUPA TYGRYSKÓW

https://drive.google.com/open?id=1NlNIcfhyy5bhBGixywSH02VJe2esV_z6

GRUPA MOTYLKÓW

https://drive.google.com/file/d/1CgwyMOuDxqn-upVn4eneL3gX723ap2Vl/view?usp=sharing

GRUPA KRASNOLUDKÓW

https://drive.google.com/file/d/1pzsWzmB17SAAYsVCSwg2HspRRKGXiSi3/view?usp=sharing

GRUPA SŁONECZEK

https://drive.google.com/file/d/1TXRVQKsTmGvhfJxXOmItVmBS-em_fQaN/view?usp=sharing

GRUPA TROPICIELI

https://drive.google.com/open?id=1QlXOlcvpnwslRHPjR6fOfwMSKmshHYho

JĘZYK ANGIELSKI

https://drive.google.com/open?id=1D34dxebKGWLXrGUeP7boAQtuliir6B4y

TERAPIA LOGOPEDYCZNA

KORNELIA

https://drive.google.com/file/d/1VmvutXd8THEAxtZ3_v4-SI9Tzl-aCO3p/view?usp=sharing

PIOTR

https://drive.google.com/file/d/11FefAbArV6TMBjf5DLNyphM8RbjGgboy/view?usp=sharing

TERAPIA PEDAGOGICZNA

https://drive.google.com/file/d/1K2jcuu_v5vkEet0gHuGo5-_sWPPNRJfJ/view?usp=sharing

BANK POMYSŁÓW ( INSPIRACJE NA DZIECIĘCE ZABAWY)

https://drive.google.com/file/d/1UKDEUTP01fhvzw68lMx6SmtI_BVBBfEJ/view?usp=sharing

 

1. Przeczytajcie wspólnie z mamusią lub tatusiem wiersz Jana Brzechwy pt. „ Wiosenne porządki” http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_w05.html. Teraz kolej na Ciebie – posprzątaj w domu, tak jak potrafisz J,

2. Załóż wiosenną hodowlę szczypiorku http://rytmynatury.pl/jak-wyhodować -szczypiorek-tak-dla-zdrowia-jak-i-przyjemności lub fasoli https://www.youtube.com/watch?v=yztFDxDw2rQ

3. Obejrzyj film o zwiastunach wiosny https://www.youtube.com/watch?v=IK7I3VNDCBk, wspólnie z rodzicami opowiedzcie
o zwiastunach wiosny,

4. Zabawcie się w „ Wiosennych detektywów” i znajdźcie w domu przedmioty w kolorze zielonym, przeliczcie wspólnie z rodzicami zebrane przedmioty,

5. Zatańczcie razem do piosenki Majki Jeżowskiej, możesz wspólnie z rodzicami zaśpiewać piosenkę htpp://www.youtube.com/watch?v=2wgSEPqkPAI,

6. Spróbuj wspólnie z rodzicami zrobić wiosenny kwiat w Twoich ulubionych kolorach: https://www.youtube.com/watch?v=U45ElGk5Dlw,

1. Język angielski: https://englishplaybox.pl/ ( prosimy zalogować się na platformie jako rodzic).

 

 

25.03.2020

 

Cele dydaktyczno – wychowawcze: grupowanie przedmiotów po 10, przeliczanie w zakresie, utrwalanie nazw liczebników głównych i porządkowych.

1. Pogrupuj kredki, klocki, zabawki, puzzle lub inne przedmioty będące w domu po 10,

2. Policz, ile monet narysowano – ćwiczenie str. 10,

3. Przyjrzyj się zapisowi liczby 10, zauważ, że składa się ona ze znanych Ci cyfr 1 i 0. Napisz palcem po śladzie 10, napisz w powietrzu raz jedną ręka, raz drugą,

4. Policz ile ptaków siedzi na gałęzi, a ile odlatuje. Odczytaj zapis pod gałęzią – ćwiczenia str. 10,

5. Zapisz po śladzie 10 i spróbuj samodzielnie – ćwiczenia str. 10,

6. Wykonaj ćwiczenia ze str. 11. Powiedz, który z kolei jest krokodyl, zastosuj liczebniki porządkowe,

7. Wykonaj 10 pajacyków.

 

26.03.2020

Cele dydaktyczno – wychowawcze: poznanie litery u wielkiej i małej, drukowanej i pisanej, doskonalenie techniki czytania, doskonalenie sprawności manualnej.

1. Rozwiąż zagadkę: Tam pszczoły mieszkają i słodki miód wybierają,

2. Podziel słowo ule na sylaby i głoski. Wypowiedz u przeciągle – zauważ, że nie słychać y, więc u jest samogłoską. Określamy ją kolorem czerwonym,

3. Podaj nazwy kilku słów zaczynających się na u,

4. Spróbuj wymienić kilka słów, które mają w środku u np. muchomor, kapelusz,

5. Otwórz ćwiczenia na stronie 12, przyjrzyj się literom drukowanym i pisanym. Napisz palcem po śladzie bez odrywania ręki. Przeczytaj tekst,

6. Wykonaj polecenia ze str. 13,

7. Zapisz po śladzie i spróbuj samodzielnie napisać literę u – ćwiczenia str. 14.

 

27.03.2020

Cele dydaktyczno – wychowawcze: utrwalenie poznanej litery u, rozwijanie spostrzegawczości, ćwiczenie narządów mowy ( języka), poznawanie jak powstaje miód, odkrywanie znaczenia pszczół dla człowieka i wartości odżywcze miodu.

1. Obejrzyj bajkę o pszczołach – Tajemnicza kuchnia ( Youtoube). Porozmawiaj z rodzicami o rodzajach miodu, jego właściwościach,

2. Zabawa badawcza: Jaki jest miód? Próbowanie, rozpuszczanie w wodzie, porównywanie smaku,

3. Zabawa: zliż miód z czubka nosa, policzków, brody ( gimnastyka języka),

4. Wykonaj ćwiczenia ze strony 14 -16.

Język angielski: https://englishplaybox.pl/ ( prosimy zalogować się na platformie jako rodzic).

Sfera poznawcza:

1. Samodzielny podział słów na sylaby i wyodrębnianie w słowach głosek, podejmowanie prób tworzenia sylab i czytania prostych wyrazów ( rozwijanie słuchu fonemowego), zachęcam do odwiedzenia strony. Przeczytajcie wspólnie z rodzicami wiersz Jana Brzechwy pt. " Wiosenne porządki"  http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_w05.html.

2. Odkrywanie litery Ł, ł i jej utrwalanie - rysowanie po śladzie i samodzielne, wyszukiwanie wyrazów na literę ł ( doskonalenie umiejętności grafomotorycznych oraz spostrzegawczości),

https://www.youtube.com/watch?v=ht75xp52FQU

3. Zabawy uczące klasyfikacji podobieństw i różnic, tworzenie zbiorów, dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 ( rozwijanie umiejętności matematycznych),

http://proliberis.org/images/dla_dzieci/pdf/pro_liberis_dodawanie_01.pdf

4. Malowanie farbami ( temat: Wiosenne słońce) – zamalowanie całej powierzchni kartki z góry do dołu oraz narysowanie kwiatków od lewej do prawej strony,

5. .Język angielski: https://englishplaybox.pl/ ( prosimy zalogować się na platformie jako rodzic).

wychowawca grupy